Jakt‎ > ‎

Den Store Revejakta 2019

Sponsor:
http://www.a-tec.no/


Nå er det snart klart for en ny stor revejakt for unge og gamle revejegere !!



11. - 13. januar 2019 arrangeres den store revejakta for 15. gang i Nord-Odal. Jakta er et samarbeid mellom Mo og Sand JFF, og har tiltrukket seg langt over 100 ivrige revejegere hvert eneste år siden oppstarten i 2005.
De siste 5 årene har vi hatt 200 - 235 deltagere og 40 - 55 hunder. Dette kan virke veldig mye, men fordelt på 10-12 lag fungerer dette helt fint. Sikkerheten blir tatt på alvor, med faste rutiner i forkant og under jakta.

Også i år krever vi forhåndspåmelding og du velger allerede nå ved påmeldingen hvilket jaktlag du ønsker å  delta på.
Deltakeravgift senior: 250,- kroner.
Juniorer( under 18 år): 150,- kroner. Vi har kort-terminal i påmeldingen, men ikke i kiosken.
Når påmeldinglistene over de enkelte roder er fylt opp er det stopp i påmeldingen. 
Det vil ikke være mulig med påmelding etter dette.

Tid: 11.- 13. januar
Fredag 11. januar starter det med ankomstregistrering og betaling av jaktkort fra kl 18.00, med påfølgende informasjonsmøte kl 19.00. 
Alle må melde seg for sin jaktleder og avtale oppmøtetid og sted for påfølgende jaktdag.

Sted: ( Nytt sted ! )
Sanitetens hus i Mo.
Kartforklaring / navigering. Klikk her

Premieringen til skytterne som har skutt rev foregår på samme sted søndag klokka 17.00.  
Dvs innveiing og registrering av felt rev må være gjort innen kl 17.00 på søndag.

Selve jakta foregår på Mo og Sand JFF sine småviltterreng. Se kart over roder i egne filer nederst på siden.

Jaktkort og sikkerhet.
Alle deltakere i den store revejakta må løse jaktkort. Hundeførere får gratis jaktkort. 
Hundførere tilbys også gratis overnatting så sant vi har kapasitet. 
Alle jegere må gjøre seg kjent med sikkerhetsinstruksen som står på jaktkortet.
Det oppfordres til kun bruk av hagle under jakta. 
Den enkelte jaktleder har myndighet til å bestemme at det kun benyttes hagle i sitt lag.
Jegere må ha lue i signalfarge.
Sikkerhetsinstruks finnes som egen fil nederst på siden.

Overnatting:
Sanitetens hus vil også bli brukt til overnatting.
Overnatting for hundeførere er gratis. 
For andre jegere koster det 300,- for hele helga. Betales og registreres samtidig som jaktkort fredag kveld.
Alle som overnatter har et felles ansvar for å holde orden og rydde opp etter seg.
Overnatting her vil være i et stort fellesrom. Ta med liggeunderlag og sovepose e.l.
Det er tilgang til WC, vann og strøm.
Hunder skal holdes i bur inne. 
De som skal overnatte må ta kontakt på forhånd med Håken, tlf 90570906.
Alternativet for de som vil ha det mer bekvemt og privat vil være Milepelen vertshus.

Premiering
Det er premiering innenfor følgende klasser: Juniorer, damer og seniorer. 
De som feller de 3 største revene i hver klasse får en påskjønnelse på avslutningsmøtet.
Også i år vil det bli trekt ut 5 premier blant alle hundeførerne som stiller.

Kuldegrense -15 C.
Om det skulle bli for kaldt vil arrangementet bli avlyst. Dette vil bli publisert på denne nettsiden. Vi vil også oppdatere nettsidene med temperaturer og værutsikter fortløpende i dagene før jakta. Vinterkulda kan variere mye i de forskjellige terrengene med beliggenhet og høyde. Vi har erfart forskjeller på over 10 grader. Det er til enhver tid hundførerne som bestemmer om det skal slippes hunder. Deltagere må ta høyde for jakta kan avlyses eller begrenses
hvis temperaturen er i grenseland. Alternativt omdisponeres til andre roder hvis dette lar seg gjøre med tanke på tid og plass. Det er helt umulig for oss å ha en komplett backup-plan hvis noen hundeførere trekker hundene på grunn av temperatur i grenseland eller føre. Det må løses på best mulig måte der og da.

Værmelding og føre:
Vi oppdaterer vær og føre i forkant av jakta.

Servering
På informasjonsmøtet fredag samt avslutningen på søndag blir det servert kaffe, brus, vaffel og pølser i kiosken. Ta med 
småpenger.

Sammenkomst på Milepelen vertshus på Sand lørdag kveld. 
Jaktprat, skrøner, god mat og godt drikke. 

Årets revejakt
Årets revejakt blir litt spesiell, ettersom det er flere lag som ikke har mulighet til å delta.
Da blir det naturlig nok plass til færre folk og hunder. Litt synd, vi håper å komme sterkere tilbake neste år.

Andre spørsmål ?
Ring Erling; 91385215 eller Odd; 92291947.

VIKTIG! Også i år krever vi forhåndspåmelding og du velger allerede nå ved påmeldingen
              hvilket jaktlag du ønsker å  delta på. 

Påmelding 
Rodeledere, kjentmenn og hundeførere skal ikke melde seg på her, de blir oppført på lagene etter avtale med styret.
Alle jegere kan ha brukt for kart over sin rode og eventuelt oversiktskart. 
Kartene inneholder også info om radiokanaler og Astro ID.
Skriv ut, og ta med deg til jakthelga.
Oversiktskart over alle tilgjengelige roder under jakta finner du HER.
Påmeldingen er stengt. Åpner onsdag 12/12.
 Jaktlag  Rode / Jaktlag
 Påmelding
Sjekk deltakerlisten om det er ledig plass før du melder deg på.
 Kart  Deltakerliste
oppdateres hvert 5. minutt
 Status
( poster totalt)
Trauten / Føsker
 1 / 3 Klikk her   Klikk her
 Klikk her
 Klikk her **

Deltar Ikke
Rovelstad

 2 Klikk her   Klikk her  Klikk her ** Deltar ikke
Nordbygda

 4 Klikk her   Klikk her  Klikk her ** Deltar ikke
Haug-Holth

 5 Klikk her  Klikk her  Klikk her ** Ledig. (10)
Bunes

 6 Klikk her   Klikk her  Klikk her ** Deltar ikke
Mørka-Sandbekken

 7 Klikk her  Klikk her  Klikk her ** Ledig
(10)
Tjernsli

 8 Klikk her  Klikk her  Klikk her ** Ledig
(10)
Søndre Mo

 9 Klikk her   Klikk her
 Klikk her ** Fullt 
(10)
Størjen

 10 Klikk her   Klikk her  Klikk her ** Ledig
(10)
Berg / Kuggerud

 12 Klikk her  Klikk her
 Klikk her ** Ledig
(14)
* Hvert lag vil ha 2-3 støvere samt tilgang til minst 1 hihund.

 ** Deltakerlistene til hvert enkelt lag kan være problematisk å åpne via smarttelefoner. Bruk PC dersom du blir bedt om innlogging, eller bruk denne samlelisten her for smarttelefoner. 

Deltakerlistene oppdateres hvert 5. minutt. Vennligst ha litt tålmodighet og ikke registrer deg dobbelt selv om du ikke ser navnet ditt i deltakerlisten med en gang.

Påmeldt, men kan ikke komme?
GI BESKJED. Opplys hvilket lag du er påmeldt. Send mail til post@sandjff.no.

Ønsker du å stille som hundefører?
Eller har du andre spørsmål om bruk av hund? 
Ring til vår hundeansvarlig Erling Bunes : tlf 913 85 215.
Vi kan ikke garantere at det blir plass til alle påmeldte hunder. 






ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:22
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:36
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:39
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:40
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:25
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:26
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:27
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:28
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:30
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:31
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:32
ą
Erling Bunes,
3. des. 2014, 11:38
Ċ
Erling Bunes,
3. des. 2014, 12:02
Comments